.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
«نيكزاد» وزير «راه و شهرسازي» ‌شد‌

بررسی اعتماد نمایندگان به علی نیک‌زاد، نخستین وزیر وزارتخانه راه و شهرسازی در جلسه علنی صبح امروز یکشنبه (پنجم تیر) آغاز شد.

بنا بر این گزارش علی نیکزاد، وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به همراهی معاون اول رئیس جمهور و جمعی از معاونان پارلمانی وزارتخانه‌ها در جلسه علنی مجلس حضور یافتند.

بررسی صلاحیت، بدون مخالف و موافق

بررسی برنامه و صلاحیت گزینه پیشنهادی رییس جمهور برای تصدی وزارت راه و شهرسازی بدون صحبت کردن مخالف و موافق برگزار شد.

در نشست علنی وقتی بررسی برنامه و صلاحیت علی نیکزاد به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در دستور کار قرار گرفت، جهانبخش محبی‌نیا، عضو هیأت رییسه اعلام کرد که برای مخالفت با گزینه پیشنهادی رییس جمهور، هیچ مخالفی نام نویسی نکرده و چون مخالف صحبت نمی‌کند، موافق هم صحبت نخواهد کرد.

به این ترتیب، نیکزاد پشت تریبون قرار گرفت تا از برنامه و صلاحیت خود به عنوان نخستین وزیر وزارتخانه راه و شهرسازی دفاع کند.

به گفته زهره الهیان، صد نماینده برای سخنرانی در موافقت با وزارت نیکزاد نام نویسی کرده بودند.


نیکزاد: با تلاش شبانه روزی و پیروی از ولایت، امیدوارم بتوانم این مسئولیت را به سرانجام برسانم

علی نیکزاد در دفاع از برنامه​های پیشنهادیش برای وزارت مسکن و شهرسازی، نخست از نمایندگان تشکر کرد که هیچ یک نخواسته​اند در مخالفت با وی سخن بگویند. او سپس از حسن اعتماد احمدی نژاد برای معرفی وی تشکر کرد.

او با اشاره به دوره خدمتش در وزارت مسکن و سرپرستی وزارت راه، از حمایت​های مجلس و دولت برای ارایه خدمت رسانی به مردم تشکر کرد و افزود: به دلیل اینکه با اجازه مقام معظم رهبری توانستم دوره سرپرستی وزارت راه را تمدید کنم، از ایشان سپاسگزارم.

وزیر پیشنهادی مسکن و شهرسازی، با اشاره به اینکه ادغام دو وزارتخانه راه و مسکن، مسئولیت سنگینتری را بر دوش وی گذاشته است، خواستار حمایت دوباره دولت و تعامل نمایندگان مجلس برای انجام این مسئولیت شد.

او که می گفت برنامه​هایش برای این وزارتخانه جدید را بر پایه سیاست​های کلی اصل 44 و برنامه پنجم تدوین کرده است، ادامه داد: تکمیل بخش حمل و نقل، کاهش مصرف انرژی، کاهش آلودگی محیط زیست و جذب سرمایه​گذاری داخلی و خارجی و ... از برنامه​های من است.

افزایش لوکوموتیو فعال و واگذاری تصدیگری به بخش خصوصی و استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، توسعه ترانزیت ریلی، توسعه آزاد راه​های کشور و ادامه آسفالت راه​های روستایی، تلاش برای ارتقای ایمنی رفت و آمد جاده​ای و ... از دیگر برنامه​های نیکزاد بود که ارتقای سطح فرودگاه بین​المللی امام خمینی و توسعه فرودگاه​ها در سطح کشور، واگذاری شرکت​های هواپیمایی دولتی به بخش خصوصی و ... را نیز به آن افزود.

معماری اسلامی ایرانی، گسترش طرح مسکن مهر، عمل به تعهدات برنامه پنجم، حمایت از احداث و نوسازی مسکن​های روستایی و ... از برنامه​های نیکزاد در حوزه مسکن بود که در پایان سخنانش گفت: اگر رأی اعتماد دوباره شما را به دست آورم، همچون گذشته با توکل به خدا و توسل به ائمه و با تکیه بر تعامل با مجلس، همه تلاشم را در این زمینه می​کنم تا با تلاش شبانه روزی و پیروی از ولایت، امیدوارم بتوانم این مسئولیت را به سرانجام برسانم.


لاريجاني خطاب به نمايندگان مجلس:

ممنون كه هنگام سخنراني نيكزاد «دو دو» نكرديد

علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي پس از پایان سخنراني علي نيكزاد، وزير پيشنهادي رئيس جمهور براي تصدي وزارت تازه راه اندزی شده «راه و شهرسازي» از نمايندگان به خاطر عدم اظهارنظر در حين سخنراني نيكزاد تشكر كرد و گفت كه از اينكه اجازه داديد، سخنان آقاي نيكزاد شنیده شود و مانند نشست گذشته دو دو ‌نگفتيد، از شما تشكر مي‌كنم.

وي افزود: مجلس جاي آزادي بيان است و هر كس بايد نظریات خودش را مطرح كند؛ اما ممكن است «دو دو» كردن هنگام سخنراني افراد به ویژه رئيس جمهور يا وزرا و يا حتي نمايندگان، در بيرون از مجلس احساس شود كه نسبت به سخنران اساعه ادب مي‌شود.

رئيس مجلس همچنين تصريح كرد: همه نمايندگان بايد نظراتشان را مطرح كنند اما نبايد در حين سخنراني، اظهار نظر كنند.

لاريجاني در اين نشست همچنين از حضور رحيمي معاون اول رئيس جمهور و برخي از دولتيان در اين جلسه تشكر كرد.


«نيكزاد» وزير «راه و شهرسازي» ‌شد‌

نمایندگان مجلس پس از سخنان علی نیکزاد در تشریح و دفاع از برنامه‌ها و صلاحیت خود برای تصدی وزارت راه و شهرسازی، به وی رأی اعتماد دادند.

وكلاي ملت نخستين وزير پيشنهادي وزارت راه و شهرسازي، با 205 رأي موافق، شانزده رأي مخالف و شانزده رأي ممتنع از مجموع 237 رأي گرفته شده، علي نيكزاد را به عنوان نخستين وزير وزارت راه و شهرسازي برگزیدند./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.049 seconds.